SEMINÁŘE NOVEKO
NOVEKO 96 vzdělávání spol. s r.o.
Uprkova 5, 621 00 Brno
kancelář: Hudcova 76. areál ORGREZ
612 00 Brno
Společnost je vedená u Krajského soudu v Brně oddíl C vložka 86129.
Bankovní spojení: FIO banka č.ú. 2400726440/2010
IČO: 036 59 330
tel: 541 613 640
tel./fax: 541 613 640
skoleni@noveko.cz
NOVEKO 96 vzdělávání spol. s r.o.
Uprkova 5, 621 00 Brno
kancelář: Hudcova 76. areál ORGREZ
612 00 Brno
Společnost je vedená u Krajského soudu v Brně oddíl C vložka 86129.
Bankovní spojení: FIO banka č.ú. 2400726440/2010
IČO: 036 59 330
tel: 541 613 640
tel./fax: 541 613 640
skoleni@noveko.cz
Název semináře: Písemná a elektronická komunikace (s důrazem na ČSN 01 6910)
Kód akreditace: -
Variabilní symbol: 225060302
Termín: 03.06.2025
Místo: ul. Novotného lávka 5, Praha - Přednáškový sál ČSVTS
Cena: 2.590 Kč
Lektor:
Mgr. Eva Kroupová, Ph.D. - lektorka vzdělávacích kurzů se zaměřením na češtinu
Časový rozvrh:
8:30 - 9:00 prezence
9:00 - 14:00 vlastní program včetně přestávek + občerstvení
Program:
Cílem vzdělávacího programu je prohloubit a aktualizovat znalosti úředníků územně samosprávních celků a jiných právních subjektů, jak správně psát, stylizovat a formulovat běžnou úřední korespondenci – v písemné i elektronické podobě na PC. Dalším cílem tohoto vzdělávacího programu je prohloubení a zdokonalení se v možných způsobech komunikace a jejich vhodné použití v praxi na úřadech i mimo, etiketa apod. Posluchači se také seznámí s aktualizovanou normou ČSN 016910, vzory úředních dopisů a dalších úředních textů.
Norma ČSN 01 6910 a její doporučení
- Úvod do problematiky.
- Aktuální norma ČSN 01 6910, doporučení a šablony.
- Zásady a pravidla písemné a elektronické komunikace.
- Etiketa úřední korespondence.
- E-mail jako úřední sdělení.
- Úřední dopis vedoucího pracovníka vs. dopis fyzické osoby.
- Úprava tabulek na PC.
Formální úprava úředních dokumentů
- Jednotný vizuální styl (včetně ukázky z praxe).
- Grafická úprava písemností dle ČSN 01 6910.
- Časté nedostatky při úpravě písemností.
Stylistika a pravopis úředních textů
- Administrativní styl jako způsob informativní a věcné komunikace v písemné formě.
- Ukázky úředních dokumentů zaměřených především na vhodnou stylistiku správních protokolů, usnesení, úřední korespondence, zápisů aj.
- Autentické výpovědi z uvedených úředních textů a doporučení, jak lze předcházet nedostatkům.
- Nevhodné stylistické obraty v každodenní úřední praxi.
- Časté jazykové nedostatky a tipy, jak jim předcházet – s odkazem na současnou češtinu.
- Diskuze
- Účastníci obdrží osvědčení elektronicky po ukončení kurzu
Akreditace: MVČR