SEMINÁŘE NOVEKO
NOVEKO 96 vzdělávání spol. s r.o.
Uprkova 5, 621 00 Brno
kancelář: Hudcova 76. areál ORGREZ
612 00 Brno
Společnost je vedená u Krajského soudu v Brně oddíl C vložka 86129.
Bankovní spojení: FIO banka č.ú. 2400726440/2010
IČO: 036 59 330
tel: 541 613 640
tel./fax: 541 613 640
skoleni@noveko.cz
NOVEKO 96 vzdělávání spol. s r.o.
Uprkova 5, 621 00 Brno
kancelář: Hudcova 76. areál ORGREZ
612 00 Brno
Společnost je vedená u Krajského soudu v Brně oddíl C vložka 86129.
Bankovní spojení: FIO banka č.ú. 2400726440/2010
IČO: 036 59 330
tel: 541 613 640
tel./fax: 541 613 640
skoleni@noveko.cz
Název semináře:
Poskytování informací a ochrana osobních údajů podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Kód akreditace:
AK/PV-565/2018
Variabilní symbol: 8210525
Termín: 25.05.2021
Místo:
Webinář -
Cena: 2.000 Kč
Lektor:
JUDr. Eva Kuzmová - právník, v letech 2004-2018 působila na Krajském úřadu Jihomoravského kraje, odboru územního plánování a stavebního řádu
Časový rozvrh:
9:00 - 14:00 vlastní program
Program:
1) Představení zákona č. 106/1999 Sb.
- právní úprava práva na informace ve vztahu k oblasti stavebního řádu, základní orientace v relevantních právních předpisech,
- okruh subjektů povinných poskytovat informace,
- působnost informačního zákona, vztahy informačního zákona a správního řádu (určení toho, kdy žádost vyřídit jako žádost o poskytnutí informací a kdy jako žádost o nahlédnutí do spisu)
- problematika poskytování informací ze správních spisů účastníkům a neúčastníkům řízení, speciální poskytování kopií projektové dokumentace stavby,
- pojem „informace“ (včetně objasnění tzv. neexistující informace a vytváření nových informací),
- poskytování informace a způsoby jeho realizace
2) Omezení práva na informace, s důrazem zejména na ochranu osobních údajů
- omezení práva na informace – důvody pro neposkytnutí informace, ochrana osobních údajů – vliv GDPR a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, poskytování informací o platech zaměstnanců veřejné správy
3) Proces vyřízení žádosti o poskytnutí informace, opravné prostředky, úhrada nákladů
- vyřizování žádostí o poskytnutí informací (žadatel a způsob podání žádosti, náležitosti žádosti, vady žádosti a způsoby jejich odstranění, lhůty pro vyřízení žádosti, jednotlivé způsoby věcného vyřízení žádosti, opakované žádosti, šikanózní žádosti),
- odvolání a stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace – nové postupy dle zákona č. 111/2019 Sb.
- úhrada nákladů za poskytnutí informace, mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací
- Diskuze
- Účastníci obdrží osvědčení po ukončení kurzu
- Program je akreditovaný také u MŠMT v rámci DVPP (Přístup k informacím a ochrana osobních údajů)
- Webinář je školení, které probíhá v přímém přenosu přes internetový prohlížeč (aplikace ZOOM).
- Den před konáním webináře účastníci obdrží e-mail, ve kterém bude odkaz pro vstup do webináře, a také učební materiály ke stažení.
Akreditace: MVČR