Seminář

SEMINÁŘE NOVEKO
NOVEKO 96 vzdělávání spol. s r.o.
Uprkova 5, 621 00 Brno
kancelář: Hudcova 76. areál ORGREZ
612 00 Brno
Společnost je vedená u Krajského soudu v Brně oddíl C vložka 86129.

Bankovní spojení: FIO banka č.ú. 2400726440/2010
IČO: 036 59 330
tel: 541 613 640
tel./fax: 541 613 640
skoleni@noveko.cz
Název semináře: Úředník a jeho písemný projev (s důrazem na dopoučení normy ČSN 01 6910 a pravopisné i stylistické zásady nejen pro zápisy z jednání)
Kód akreditace: AK/PV-310/2015
Variabilní symbol: 217101712
Termín: 17.10.2017
Místo: ul. Novotného lávka 5, Praha - Přednáškový sál ČSVTS  
Cena: 2.200,-
Lektor:
Mgr. Eva Kroupová, Ph.D. - lektorka vzdělávacích kurzů se zaměřením na češtinu

Časový rozvrh:

8:30 - 9:00 prezence
9:00 - 14:00 vlastní program včetně přestávek + oběd

Program:

Motto semináře by mohlo znít „Jak hravě zvládat obchodní a úřední korespondenci.“

Účastníci se totiž dozvědí více informací o aktuálních trendech v úřední a obchodní korespondenci i o změnách, které přinesla revize normy „Úprava dokumentů zpracovaných textovými editory“ (ČSN 01 6910) v červenci roku 2014. Zaměříme se také na méně známá pravidla pro psaní zkratek, značek a číslic, používání pomlčky a spojovníku nebo zdůrazníme význam mezer. Nebude chybět ani ukázka různých typů dopisů (úředních, obchodních; dopisů vedoucích pracovníků i fyzických osob; e-mailu). Také si řekneme, jak lze text vhodně upravit pomocí běžných grafických prostředků.

V druhé části semináře se budeme věnovat některým jazykovým nedostatkům z hlediska českého pravopisu a české stylistiky – aneb „posvítíme si“ na češtinu z pohledu úředníka.

 

Seminář reaguje na potřeby každého, kdo dennodenně vytváří nejrůznější dopisy, e-maily, zápisy z porad, vyřizuje poptávky, žádosti a jiné písemnosti, a podpoří všechny, kterým záleží na dobrém písemném projevu i z formálního hlediska.

 

Program semináře:

  1.    Norma ČSN 01 6910 (2014) a její doporučení (zásadní rozdíly: současná vs. původní norma).
  2.    Šablony dopisů pro praxi(včetně tipů usnadňujících tvorbu úředních, obchodních či osobních dopisů).
  3.    E-mail jako úřední/obchodní sdělení.
  4.    Tabulky a jejich správná podoba.
  5.    Zkratky, značky, číslovky a význam mezer.
  6.    Tipy pro používání pomlčky a spojovníku, lomítka, uvozovek, závorek.
  7.    Formální úprava dokumentů (vyznačování, označování, členění).
  8.    Český jazyk v každodenní praxi (časté jazykové prohřešky).
  9.    Stylistika úředníka vhodná nejen pro zápisy (včetně ukázky běžných písemností v praxi).

 

  • Diskuze
  • Účastníci obdrží osvědčení po ukončení kurzu
  • Na vyžádání možnost vystavit osvědčení s akreditací u MŠMT
Akreditace: MVČR


Při neúčasti stornujeme 50% ceny semináře.